MENU
BANNER

Allegro - największe aukcje internetowe, najniższe ceny! Kup i sprzedaj!



Na czym polega FS?


Zasada działania jest bardzo prosta. Wysyłamy flotę, a ona wraca o określonej godzinie, kiedy my możemy ją odebrać. Niby nic trudnego... a jednak.

Aby dopasować czas powrotu floty należy uwzględnić dwa czynniki: procentowa szybkość lotu (która powinna być możliwie najniższa, aby zaoszczędzić na deuterze), oraz odległość celu naszej floty (który również powinien znajdować się dosyć blisko, dokładnie z tego samego powodu).
  • Kiedy wybraliśmy już cel i dopasowaliśmy prędkość dobrze jest nie zapominać o kilku istotnych kwestiach. Mianowicie:
  • Jeżeli nasza flota startuje z planety, która jest w zasięgu falangi wrogiego moona, to powinna udać się na którąś z naszych pozostałych kolonii z misją stacjonuj.
  • Jeżeli decydujemy się na atak na idlera, to dobrze jest najpierw upewnić się, że na planecie, lub księżycu nie ma floty i obrony, bądź też jest ona na tyle słaba, że nasze ewentualne straty będą niewielkie.
  • Jeżeli lecimy na idlera przez duże "I", to dobrze jest się upewnić, że planeta ta wkrótce nie zniknie.
  • Jeżeli nasz FS puszczamy z moona, ale nie mamy GS-a, to najlepszym celem jest pole szczątków. Taki FS jest niemal niewykrywalny.
  • Jeżeli mamy GS-a i FS puszczamy z moona na nasze PZ, to dobrze jest wysłać na to samo PZ kilka fal recków tak, aby dotarły, zanim przyleci tam główna flota. Może nas to uratować przez korzystającymi z "klikania".
  • Jeżeli wysyłamy flotę falami, to nie zapomnijmy zostawić paliwo dla następnych fal.
  • Nie zapominajmy też, że pokazany czas loty dotyczy jednego odcinka, a flota pokonuje dwa.
Kiedy FS-a nie robić?

Jest kilka sytuacji, w których robienie FS-a (lub tradycyjnego FS-a) nie jest zalecane. Oto kilka z nich:
  • Spodziewamy się ataku słabszego przeciwnika, a nie posiadamy obrony (są to sytuacje raczej z pierwszych miesięcy gry). Jeżeli dojdzie do takiej sytuacji najrozsądniejszym wyjściem jest wysłanie floty na 10% "gdziekolwiek" blisko i czekanie. Jeżeli atak nastąpi, to zwyczajnie zawracamy flotę albo tak, by wróciła przed tamtą, albo zawracamy od razu, a potem wysyłamy ponownie i robimy, co wyżej.
  • Mamy flotę, która sporo pali, a nie możemy jej nigdzie blisko wysłać. Do tego mamy bunkier, a zysk z floty w porównaniu ze stratami, jakie poniesie przeciwnik jest ujemny. FS raczej nie jest opłacalny. Nikt zapewne nie zaatakuje, ale ryzyko zawsze jest...

REKLAMA



Strona główna Oficjalne forum Ogame Księga gości Przydatne strony Wymiana Bannerów Reklamy Napisz do mnie